تفاوت قلیان معمولی با قلیان عربی چیست؟

تفاوت قلیان معمولی با قلیان عربی

در این مقاله قصد داریم به شما تفاوت قلیان معمولی با عربی را بگوییم. در ادامه همراه ما باشید.

انواع قلیان:

قلیان برنجی: جنس این نوع قلیان از برنج (برنز) می باشد. روی بعضی از این نوع قلیان ها بسیار کار شده و آنها در صنایع دستی تولید می شوند یعنی هنر زیبای کنده کاری روی فلز برنج در این قلیان ها مورد استفاده قرار می گیرد و از نظر قیمت نیز بسیار گران هستند.

قلیان کریستالی: از انواع دیگر قلیان ها می توان قلیان کریستالی را نام برد. همانطور که از اسم آن پیداست جنس بدنه این قلیان از شیشه و پیرکس است که با رنگهای متنوع در بازار یافت می شود. بر خلاف تصور همگان در این نوع قلیان ها تنوع بسیاری مشاهده می شود که قیمت های گوناگونی دارند.

قلیان چوبی: جنس بدنه و اجزای این قلیان از چوب است که در خراطی ها و کارگاه های تولید قلیان با اشکال مختلف ساخته می شود. در صنایع دستی از قبیل خاتم کاری در اصفهان و دیگر شهرها قلیان های تزیینی زیبایی از جنس چوب کار شده به شکل خاتم کاری تولید می شود.

قلیان کوچک: از این نوع قلیان در سفر برای اشغال جای کمتر و حمل و نقل آسان استفاده می شود. ارتفاع این قلیان کمتر از نوع معمولی آن می باشد ولی اجزای دیگر آن مانند قلیان های رایج می باشد. این قلیان انواع مختلف با قیمت های متفاوت دارد.

انواع قلیان:قلیان کوچک

قلیان عربی: این نوع قلیان همانطور که از اسمش پیداست در کشورهای عربی قابل استفاده می باشد. شکل ظاهری این قلیان ها کمی متفاوت با نوع ایرانی آن می باشد. در قلیان عربی از نوع دو قپه هم استفاده می شود و همچنین در لوازم جانبی آن یخدان نیز موجود می باشد.

تفاوت قلیان عربی با معمولی:

در حقیقت یکی از انواع قلیان ها قلیون عربی است که در بخش بالایی آن از یک صفحه آلومینیومی کوچک که شبیه به سینی است به جای کاغذ آلومینیومی استفاده می شود.

بر روی این صفحه ی آلومینیومی ذغال قرار می گیرد، دیواره های این سینی مانع از ریختن ذغال ها می شود، در حقیقت نحوه فویل گنبدی قلیان عربی با قلیون معمولی متفاوت است در قلیان های معمولی از یک فویل آلومینیومی با تعداد زیادی سوراخ بر روی تنباکو استفاده شده و ذغال نیز بر روی آن قرار خواهد گرفت.

قلیان عربی کوچک و بزرگ از جمله انواع قلیان عربی هستند، دسته ای از انواع قلیون ها دارای شلنگی کوتاه و برخی دیگر شیلنگ های بلندی دارند. گونه ای از قلیان های عربی نیز دارای چند شیلنگ هستند که به مخزن متصل شده و چند نفر میتوانند از آن استفاده نمایند.

طمع های قلیان عربی:

میتوانید از انواع طعم قلیون میوه ای در قلیان های عربی و معمولی استفاده نمایید، برای مشاهده ی لیست و خرید آنلاین تنباکو قلیان میتوانید به صفحه ی محصولات تروی شی مراجعه کنید.

قیمت قلیان عربی

 قیمت قلیان عربی: همانطور که می دانید قلیان ها از نظر جنس، طرح و اندازه به انواع مختلفی از جمله قلیان فلزی ، قلیان استیل و قلیان چوبی تقسیم می شوند که در این بین قلیون های عربی طرفداران زیادی دارند.

در بین انواع قلیان عربی، قلیون عربی خلیل مامون شکیل تر بوده و تفاوت آن با دیگر قلیون های عربی در این است که در بخش بالای قلیان از فویل آلومینیومی استفاده نشده و در عوض یک صفحه از جنس آلومینیومی که به شکل سینی ساخته شده است تعبیه شده که ذغال ها را بر روی آن قرار داده و علاوه بر شکل زیبا، لذت بیش تری از مصرف قلیون خواهید برد.

این قلیان عربی لاکچری با دارا بودن سینی در بخش بالایی خطر افتادن زغال ها را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد. برخی از قلیون های عربی شیلنگ های کوتاه و برخی دیگر دارای شیلنگ های بلند هستند و در بعضی نمونه ها اتصال چند شیلنگ برای مصرف همزمان چند نفر فراهم شده است.

انواع قلیان:قلیان عربی

 ساختار قلیان:

 ساختار قلیان: بطور کلی قلیون از یک بخش شیشه ای تشکیل شده است این قسمت با نام تنگ یا مخزن قلیان نیز شناخته میشود در انتهای مخزن بخشی به جهت قرار دادن انواع تنباکو تعبیه شده است که معمولا جنسی از سفال دارد و بر روی آن باید یک فویل آلومینیومی قرار داده و ذغال های داغ را بر روی فویل بگذارید.

قرار دادن فویل مانع از تماس مستقیم تنباکو و ذغال شده و این امر سبب میشود تنباکو نسوزد بلکه داغ شده و دود حاصل از آن با شیلنگ قلیان توسط مصرف کننده استفاده شود. اساس کار تمامی انواع قلیون بدین شکل است البته قلیان هایی که در کشورهای مختلف استفاده میشود دارای ساختار های متفاوتی نیز هستند.

بطور کلی قلیان ها شامل انواع مختلفی هستند، انواع قلیون چوبی، شیشه ای، برنجی، انواع قلیان های شیک و تزئینی، انواع قلیون جیبی و قلیان های عربی از جمله انواع رایج قلیون می باشند. توجه داشته باشید که قیمت انواع قلیان با توجه به نوع قلیون متفاوت خواهد بود. برای استعلام قیمت انواع تنباکو در بازار و قلیون میتوانید به مراکز معتبر فروش قلیان و تنباکو مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top