زغال قلیان

زغال قلیان

زغال قلیان ماده ی سبک و سیاهی است که از باقی‌ مانده چوب نیم سوخته یا دیگر قسمت های گیاهان تشکیل می شود که جزء اصلی تشکیل دهنده آن کربن است.

بهترین زغال برای قلیان از چوب درختان معطر مانند پرتقال، لیمو و بلوط بدست می اید و زغال لیمو محبوب ترین زغال است و طرفداران زیادی دارد. وظیفه زغال این است که هنگامی که روشن شد ، آنها را در بالای فویل روی کاسه قلیان قرار داده و گرمای تولید شده توسط آنها باعث می شود تا تنباکو ها بپزند و دود تولید کنند.

زغال قلیان باید سریع آتش بگیرد و حرارت بالایی داشته باشد و جرقه نزند و دود نداشته باشد زیرا دود زغال باعث سردرد میشود. در نهایت خاکستر بسیار کمی از آن به جای بماند و برای روشن ماندن نیازی به باد زدن نداشته باشد. این زغال باید حداقل 3 ساعت بسوزد.

زغال قلیان

بهترین چوب برای زغال قلیانی چوبی است که حرارت مداوم ایجاد نماید و زغال خوب باید بدون شکاف و ترک باشد که چوب مرکبات این ویژگی را دارد. این نوع زغال بسیار براق و سیاه خالص است و با شکسته شدن صدای فلز از خود تولید می کند.

اگر روب زغال رشته بسیار نازک از رنگ قهوه ای باشد، نشان دهنده کیفیت نامرغوب زغال است. زغال های قلیان به دو صورت تولیدمی شوند : زغال لیمو و زغال فشرده که از این نوع زغال در قهوه خانه ها و سفره خانه ها استفاده می شود.

زغال لیمو

این زغال یکی از با کیفیت ترین و مرغوب ترین زغال هاست که از درختان مرکبات به خصوص لیمو به دست می آید. این زغال بو ندارد، سردرد نمی آورد و همچنین سریع خاموش نمی شود. زغال لیمو آرام و یکنواخت میسوزد که عمدتا برای قلیان استفاده می شود و نسبت به سایر زغال ها، گازهای سمی کمتری هم تولید می کند.

زغال نارگیل

زغال نارگیل از پوسته نارگیل ساخته شده و در اندازه ها و شکل های مختلفی تولید می شود ، اما به طور کلی مسطح یا مکعب شکل نخواهند بود. به محض گرم شدن ، بیشتر از زغال های دیگر می سوزند. به دلیل اینکه شتاب دهنده شیمیایی ندارند، نمی توانید آنها را با یک فندک گرم کنید.

زغال بامبو

زغال جدید و مرغوبی که با نام تجاری الفاخر وارد بازار شده است و کیفیت بسیار بالایی دارد. به راحتی گداخته می شود، بوی مطبوعی دارد، دیر خاموش می شود و توان زغال بالاست. خاکستر زغال بامبو روی خود زغال می ماند و پخش نمی شود.

زغال قلیان2

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top