سیگار برگ چیست؟

سیگار برگ 

در این مقاله قصد داریم درباره سیگار برگ  در ادامه همراه ما باشید.

سیگار برگ چیست:

به سیگارهایی گفته می‌شود که مقدار زیادی توتون و تنباکو را درون یک برگ پیچیده‌اند. این سیگارها به عنوان جایگزینی برای سیگارهای معمولی تلقی می‌شوند و محبوبیت بسیار زیادی دارند، و در شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی ساخته می‌شوند.

سیگار برگ چگونه مصرف میشود:

نحوه مصرف سیگار برگ با سایر سیگارها متفاوت است و ویژگی‌های خاص خود را دارد. مهم‌ترین مسئله در مورد سیگارهای برگ این است که دود تولید شده توسط این سیگارها برخلاف سیگارهای معمولی وارد ریه‌ها نمی‌شود. پس از پک زدن به سیگار برگ، دود در دهان می‌چرخد و سپس خارج می‌شود.

به همین دلیل است که گفته می‌شود سیگار برگ خطر کمتری نسبت به سیگار معمولی دارد. از دیگر ویژگی‌های جذاب سیگار برگ این است که می‌توانید آن را خاموش کرده و هر زمان که خواستید دوباره سیگار را روشن و مصرف کنید.

"مصرف

سیگار برگ چه تفاوت هایی با سیگار معمولی دارد:

سیگارهای برگ به عنوان جایگزین سیگار معمولی شناخته می‌شوند اما تفاوت زیادی با سیگارهای معمولی دارند. شاید همین تفاوت با سیگار معمولی است که سبب شده است سیگارهای برگ طرفداران بسیار زیادی داشته باشند. به طور کلی سیگارهای برگ از سه جهت با سیگارهای معمولی تفاوت دارند:

1- از لحاظ بو و مزه

سیگارهای معمولی دارای طعم و بوی یکسانی هستند و از لحاظ وزن و میزان نیکوتین با یکدیگر متفاوت هستند. اما سیگارهای برگ طعم و بوی متفاوتی با یکدیگر دارند. برای طعم دار کردن سیگار برگ از موادی همچون آلبالو، وانیل، قهوه ساده و موکا و… استفاده می‌شود.

2- از لحاظ شکل و اندازه

سیگارهای معمولی دارای طول یکسان هستند و فقط از لحاظ قطر با یکدیگر تفاوت دارند. اما سیگارهای برگ هم از لحاظ طول و هم از لحاظ عرض با یکدیگر متفاوت‌اند.

3- از نظر نحوه مصرف

برای مصرف سیگارهای معمولی باید سیگار را بین لب‌های خود بگذارید و به آن پک بزنید. پس از پک زدن دود سیگار وارد ریه‌های شما می‌شود و مشکلات زیادی را برای شما به وجود می‌آورد.

برای مصرف سیگارهای برگمیان لب‌های خود بگذارید و پک بزنید. تنها نکته قابل توجه این است که دود این سیگارها وارد ریه‌های شما نمیشود. دود سیگارهای برگ وارد دهان فرد می‌شود و پس از چند ثانیه کوتاه از آن خارج می‌شود.

سیگار برگ چگونه ساخته‌می‌شود:

کریستوف کلمب به عنوان اولین فردی شناخته می‌شود که تنباکو را معرفی کرده است. ملوانان و کشتی ران‌ها در اوایل مواد مخدر را داخل برگ پیچیده و مصرف می‌کردند. پس از آن سیگار برگ ساخته شد و الان به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیگارهای دنیا شناخته می‌شود. سیگار برگ یک برگ نازک از برگ‌های خشک شده تنباکو می‌باشد که به منظور دود کردن ساخته شده است.

از سه نوع برگ تنباکو طراحی و ساخته شده است که هر یک از آن‌ها باعث‌ می‌شود سیگار طعم متفاوتی با سیگارهای دیگر داشته باشید. به طور کلی این نوع از  سیگار  دارای سه قسمت اصلی می‌باشد که شامل موارد زیر میباشد:

رپر

رپر بیرونی‌ترین لایه و البته گران‌ترین عضو سیگار می‌باشد. این بخش که منجر به ایجاد طعم خاص در سیگار می‌شود یا به عبارت دیگر علت تفاوت طعم سیگارها با یکدیگر رپر است.

فیلر

به مواد تشکیل دهنده سیگار فیلتر می‌گویند. برای ساخت فیلر چند برگ تنباکو را روی هم می‌چیند و رول می‌کنند.

بایندر

زیر لایه رپر یک لایه برگ وجود دارد که به آن لایه بایندر گفته می‌شود. هدف از قرار دادن بایندر این است که مواد درون سیگار را کنار یکدیگر نگه دارد.

"</p

انواع سیگار برگ:

: این سیگارها بر اساس شکل و اندازه تقسیم بندی می‌شوند. برای شکل و اندازه این نوع از سیگار ها از اصطلاح ویتولا استفاده می‌شود. سیگارهای برگ از لحاظ ویتولا به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شوند:

سیگارهای کوچک یا پاره جو

سیگار های پاره جو که کورونا نیز نامیده می‌شوند بدنه‌ای استوانه‌ای شکل دارند. ابتدا و انتهای این سیگارها به یک اندازه است به‌طوری که یک سر آن باز بوده و سر دیگرش بسته است. برای مصرف سیگارهای پاره جو باید سر بسته آن را باز کنید و سپس آن را مصرف نمایید.

سیگار فیگورادو

سیگارهای فیگورادو نسبت به سیگارهای پاره جو قیمت بیشتری دارند چرا که ساخت این سیگارها نسبت به سیگارهای کورونا سخت‌تر است. این نوع سیگارها ظاهری خاص و منحصر به فرد دارند و از گذشته محبوب بوده‌اند.

سیگاریلو

سیگارهای سیگارلو به سیگارهایی گفته می‌شود که نسبت به سایر سیگارهای برگ کوچک‌تر بوده و از سیگارهای پاکتی بزرگ‌تر هستند. برای ساخت این سیگارها به جای فیلتر از تکه‌ای چوبی یا پلاستیکی استفاده می‌شود. ساخت و طراحی سیگارهای سیگاریلو کاملاً متفاوت است به طوری که برای پیچیدن آن از کاغذ استفاده نمی‌شود و برای پر کردنش از خرده تنباکو استفاده می‌شود.

"انواع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top