تاریخچه سیگار های معروف

امروزه افراد بسیار زیادی وجود دارند که سیگار مصرف می‌کنند. در واقع مصرف سیگار در دنیای امروزی بسیار زیاد است. از این رو برند‌ها و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید سیگار فعالیت می‌کنند. برند‌های معروفی چون سیگارکنت،سیگار مارلبرو، وینستون و… تلاش می‌کنند، تا با تولید محصولات متنوع، بتوانند پاسخگوی سلایق مختلف باشند. در ادامه قصد داریم مطالبی درباره سیگار سناتور و دیگر برند های معروف سیگار در اختیار شما قرار دهیم . برای آشنایی بیشتر با سیگار سناتور و برند های معروف دیگر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید..

تاریخچه سیگار سناتور(senator)

سیگار سناتور:در سال ۱۹۰۲ فردی به اسم جیمز بیوکنن دوک، شرکت دخانیات بریتانیا- آمریکا را ابداءکرد. در آن زمان دوک موفق شد تا محصولی تولید و در سطح دنیا توضیح کند که به شهرت جهانی برسد. در آن سال‌ها، یک رقیب سرسخت و مشهور برای کمپانی سناتور و محصول سیگار سناتور سیب ترش آن، به نام دخانیت سلطنتی وجود داشت. حال امروز با تلاش بی‌وقفه کارکنان این کمپانی، سیگار سناتور موفق شده تا به یکی از پردرآمدترین محصولات جهان تبدیل شود. در سال‌های اولیه، سیگار سناتور به عنوان یک کالای لوکس دست ساز و گران قیمت در اختیار نخبگان شهری اروپا قرار می‌گرفت و به آن‌ها فروخته می‌شد.

 

محصولات سیگار سناتور:

این سیگار در دو مدل تولید میشود. یک مدل آن لوگو سناتور با بال‌های کوتاه و مدل دیگر آن، سناتوری با بال‌های بلند است. در بسته‌بندی سیگار سناتور بال بلند، ۱ کارت وجود دارد که قیمت آن نسبت به سایر مدل‌ها بالاتر است. سیگار‌های سناتور در طعم‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌گردد تا بتوانند پاسخگوی سلایق مختلف باشد. در واقع سناتور به دلیل اسانس‌های میوه‌ای، شهرت دارد. این محصول در طعم‌های انار، شرابی، آلبالو، سیب و دوسیب تولید و به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این اسانس‌های میوه دارای رنگ مختص خود می‌باشند. شما می‌توانید سیگار سناتور را در رنگ‌های زیر مشاهده و خریداری کنید.

  • سناتور سبز: سناتور سبز در میان اسانس‌های سیگار سناتور طرفداران بیشتری را به خود اختصاص داده است.
  • سیگار نانو پاور: این نوع سیگار از کمیاب‌ترین محصولات این کمپانی است. سیگار سناتور نانو پاور اسلیم، یک دکمه کوچک درون پایه سیگار دارد. با فشردن و ترکیدن این دکمه، رایحه‌ای به توتون آن اضافه می‌شود. این محصول سناتور می‌تواند برای افراد علاقه‌مند به سیگار‌های اسلیم و کم نیکوتین مناسب باشد.
  • سناتور سرمه‌ای: این محصول، دارای طعم انگور میباشد.
  • سناتور قرمز و شرابی: هر یک از این رنگ‌ها دارای طعم و اسانس مختلفی است. 

ویژگی های سیگار سناتور:

سیگار سناتور: محصولی است که درون فیلتر آن یک گوی کوچک میباشد. پس از ترکیدن این گوی، طعم فوق‌العاده‌ای در آن به وجود می‌آید. سیگار‌های سناتور آمریکایی در پاکت‌هایی به رنگ قرمز، سرمه‌ای و خاکستری یافت می‌شوند. سیگار سناتور سبک‌تر از سیگار‌های دیگر است که دارای حداقل حجم دود، نسبت به سایر برند‌های سیگار است. معمولاً در بسته‌بندی‌های سیگار سناتور، ۲۰ نخ وجود دارد. این سیگار دارای طعم فوق‌العاده و خاصی است و ابعاد کوچک و باریکی دارد. همچنین میزان نیکوتین ۰٫۵ و قطران آن حدود ۵ گرم است، که میزان آن‌ها پایین می‌باشد. همه این ویژگی‌ها موجب شده تا سیگار سناتور، بیشتر مورد توجه خانم‌ها قرار بگیرد. همچنین برای افراد خاص پسند مناسب است.

تاریخچه سیگار وینستون(winston)

این نام تجاری به افتخار شهر وینستون سالم در ایالات متحده ، کارولینای شمالی ، نام خود را دریافت کرد. این شهر مرکز تولید دخانیات است و در آنجا اولین کارخانه وینستون افتتاح شد. بنیانگذار نام تجاری شرکت R.J. رینولدز ، که سیگارهای وینستون را در سال 1875 به بازار عرضه کرد.

هر طرفدار سیگار وینستون به کیفیت عالی تنباکو استفاده می شود و تولید کننده توجه ویژه ای به فیلتر می کند. اغلب در مجموعه این نام تجاری موارد جدیدی با تغییر در طراحی خارجی بسته بندی ، اندازه و نوع فیلترها وجود دارد. بنابراین ، حتی دمدمی مزاجی ترین فرد سیگاری بسته به ترجیحات و سلیقه می تواند محبوب ترین نسخه محصول را برای خود انتخاب کند. پس از همه ، برای هر غذای لذیذ ، تنوع و فراوانی انتخاب محصولات تنباکو مهم خواهد بود.

سیگارهای وینستون اولین سیگارهای تجاری موجود با فیلتر در ایالات متحده بود. در زمان های مختلف آنها به عنوان “بهترین مارک سیگار” (1956) و “پرفروش ترین سیگار در ایالات متحده” (1965) شناخته شدند.

(محصولات وینستون عبارت اند از)

سیگار وینستون کلاسیک

 وینستون لایت

سیگار وینستون بلو

وینستون سیلور

تاریخچه سیگار کمل(camel)

سیگار کمل خط تولید خود را گسترش داد و در سال 1969، سیگارهای فیلتردار کمل را به بازار عرضه کرد.

سیگار کمل،تبلیغات بسیار قوی ای دارد. رینولدز مبالغ زیادی را صرف تبلیغات سیگار کمل کرده است. خانم ها نیز در تبلیغات سیگار کمل حضور داشته اند. در تبلیغات تلویزیونی بازیگران، ورزشکاران و مجریان مشهوری ادعا کرده اند که سیگار کمل را به مارک های دیگر سیگار ترجیح می دهند، زیرا ملایم و خوش طعم است.حتی در یکی از این تبلیغات ادعا می شد که پزشکان بیش از سیگارهای دیگر سیگار کمل می کشند.

در حال حاضر بسیاری از ستاره های هالیوود و سیاستمداران، سیگار کمل را ترجیح می دهند.سیگار کمل یکی از سه مارک سیگار محبوب در میان جوانان می باشد. 15 درصد از جوانان سیگاری سیگار کمل را ترجیح می دهند.

سیگار کمل: یکی از سیگارهای پرطرفدار در سراسر دنیا است و استانداردی جهانی برای صنعت دخانیات محسوب می شود. برندکمل در ایران نیز، محبوبیت زیادی به ویژه در میان زنان دارد.

سیگار کمل: انواع مختلفی دارد. این سیگار در رنگ های  زرد، نقره‌ای، سفید، آبی، مشکی موجود است. سیگار Camel Classic با پاکت آبی و سیگار Camel Light با پاکت زرد رنگ دو نوع رایج از سیگار کمل هستند.

تاریخچه سیگار مارلبرو(Marlboro)

سیگار مارلبرو:از سال ۱۹۷۲ لقب پرفروش‌ترین سیگار جهان را یدک می‌کشد. این برند محبوب تنها در ایالات متحده بیش از ۴۰ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. برند مارلبرو در بسیاری از دسته‌‌بندی‌های مرتبط به برترین برندهای جهان جای دارد. یکی از معتبرترین رتبه‌بندی‌ها که توسط فوربز انجام می‌شود، مارلبرو را در رتبه ۲۳ و بالاتر از غول‌هایی همچون پپسی و گوچی و هرمس و نسکافه و بسیاری دیگر قرار می‌دهد. نکته جالب‌توجه اینکه در رتبه‌بندی برترین‌های فوربز، هیچ برند دخانیات دیگری حضور ندارد.

سیگار مارلبرو: برای دهه‌ها با نمادی مردانه شناخته می‌شد. «مرد مارلبرو» نماد برند بود که یک کابوی، با تمامی مشخصات یک آمریکایی را به نمایش می‌گذاشت. مارلبرو با انتخاب این مرد تلاش می‌کرد تا هرچه بیشتر خود را مردانه و آمریکایی نشان بدهد. دو نمادی که با تمام بحث و جدل‌ها پیرامون انسانی و منطقی بودنشان، بسیاری را به خود جلب می‌کنند. مدیران مارلبرو تلاش می‌کردند تا برند خود را نمادی از استقلال و اعتماد به نفس نشان دهند.

باوجود نماد مردانه‌ای که از میانه قرن بیستم برای مارلبرو طراحی شد، این برند ابتدا زنانه بود. فیلیپ موریس در سال ۱۹۲۴ برند مارلبرو را به‌عنوان سیگاری مخصوص زنان به بازار معرفی کرد. در آن سال‌ها، سیگار کشیدن زنان نوعی هنجارشکنی اجتماعی بود، اما بسیاری از تولیدکننده‌های دخانیات می‌دانستند که بازار زنان سیگاری، بازاری ناب و عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top