مواد تشکیل دهنده سیگار

سیگار از چه چیزهایی تشکیل شده است

 

توتون و تنباکو

توتون و تنباکو، دو ماده شناخته شده است که مدت هاست وارد زندگی افراد شده اند. این دو ماده به عنوان اصلی ترین مواد تشکیل دهنده سیگار شناخته می شوند. توتون و تنباکو دو گیاه خاص با برگ های سبز هستد که در آب و هوای گرمسیری رشد می کنند. توتون وتنباکو موارد مصرف زیادی دارند که متداول ترین آن برای تهیه سیگار است. نحوه تهیه توتون و تنباکو به این صورت است که کشاورزان این مواد را خشک کرده و به وسیله ماشین آلات مخصوص خشک می کنند. سپس این دو ماده برای ساخت سیگار استفاده می شوند.

توتون سیگار

مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گازی سمی و خطرناک است که اگر وارد بدن انسان شود باعث اختلال در سیستم تنفسی و گردش خون می شود. این گاز در اگزوز ماشین ها و سیگار میتوان دید. دلیل اینکه ریه های افراد سیگاری پس از یک مدت دچار اسیب دیدگی می شود استشمام گاز مونوکسید کربن داخل سیگار است.

نیکوتین

نیکوتین ماده ای خطرناک و سمی است که به عنوان اعتیاد آور ترین ماده در دنیا به شمار میرود. دلیل اصلی اعتیاد افراد به سیگار همین نیکوتینی است که داخل سیگار استفاده می شود. نیکوتین مغز انسان ها را تحت تاثیر می گذارد و توهم خوب بودن را به انسان ها منتقل می کند. نیکوتین به سرعت از بدن خارج می شود و باعث می شود که هر بار بیشتر از قبل سیگار بکشید. نکته جالب اینجاست که اگر یک قطره خالص از نیکوتین به زبان انسان برخورد کند باعث مرگ او خواهد شد.

میزان خطر مواد سیگار

تمام موادی که برای ساخت سیگار استفاده می شوند برای بدن انسان خطرناک هستند. وقتی که سیگار مصرف می کنید ناخواسته سم های مختلفی را به بدن خود وارد می کنید. سیگار علاوه بر اعتیاد آور بودن خود، با سمومی که وارد بدن تان می کند در آینده بیماری و مشکلات زیادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ترک سیگار

حال که با سیگار و مواد تشکیل دهنده آن شدید وقت آن رسیده است که به خودتان بیایید. تا الان اگر سیگاری بوده اید ظلم بزرگی به خود کرده اید اما باز هم دیر نیست. با ترک سیگار می توانید مشکلات به وجود آمده را جبران نمایید و به زندگی عادی خود برگردید. برای اینکار کافی است در دوره ترک سیگار دیسگار شرکت کنید. سایت دیسگار تضمین می کند که با شرکت در این دوره می توانید به راحتی و در عرض سه روز سیگار را کنار بگذارید و دوباره طعم شرین زندگی را بچشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top