انواع تنباکو

انواع تنباکو

برای معرفی انواع تنباکو ابتدا به معرفی تنباکو و نحوه کشت آن می پردازیم. تنباکو یا توتون گیاهی با برگ‌های پهن است که در اصل در آمریکای شمالی و جنوبی رشد می‌کرد و امروزه در سراسر جهان کشت می‌شود. این محصول، یک کالای با ارزش در اقتصاد کشورهایی چون کوبا، هند، چین و ایالات متحدهٔ آمریکا است.

انواع تنباکو

توتون یک گیاه گرمسیری است، اما به خوبی در مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری هم کاشته می‌شود. تا زمان برداشت به ۱۰۰ تا ۱۲۰ روز آب و هوای بدون یخبندان و سرمای شدید نیاز دارد. دما در دوره رشدی بین انتقال نشاء تا برداشت باید بین ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی گراد باشد. به طور کلی گیاه توتون به شرایط آب و هوایی حساس است. آب و هوای مناسب و بارش باران به طور یکنواخت باعث تولید برگهای با کیفت بالا می‌شود. علاوه بر این شرایط طول روز بلند و دمای حدود ۲۶ درجه سانتی گراد در طول فصل رشد با رطوبت نسبی ۷۰ تا ۸۰ درصد برای تولید این محصول مورد نیاز است.

تنباکو خوانسار

بهترین و پرطرفدارترین تنباکو در سراسر ایران، تنباکوی خوانسار می‌باشد. تنباکوی خوانسار در واقع همان تنباکوی اصلی است که فاقد اسانس و مواد افزودنی می‌باشد. این تنباکو از برگ‌های پهن و ساقه‌های توتونی ساخته می‌شود که در شهر خوانسار کشت می‌شود. تنباکو خوانسار گیرایی زیادی دارد و بسیار سنگین است. دود تنباکوی خوانسار بر خلاف تنباکوهای میوه‌ای خیلی کم است.

برای خرید انواع تنباکو تروی کلیک کنید

تنباکوی چوب ( خوانسار ٫ کاشان ٫ … ) از چند سال پیش وجود داشته و در حال حاضر مشتری های خاص خودش را دارد.قلیان چوب دود زیادی ندارد ولی گیرایی خیلی بالا و بسیار سنگین است. برای درست کردن قلیان چوب باید تنباکوی چوب تهیه کنید. تنباکوی چوب رو می توانید از قلیان فروشی ها یا عطاری ها تهیه کنید. تنباکو رو مقداری خیس می کنید و در داخل سری میریزید  البته بدون فویل یا زرورق. تنباکوها رو که ریختیت زغال ها رو باید روی تنباکو بزارید. دقت کنید زغال هاتون و همین طور سریتون باید بزرگ باشند. برای قلیان خوانسار باید تنباکو مدت نصف روز خیس شود. به کسانی که تازه کار هستن توصیه می شود نکشند.

تنباکو

تنباکو میوه ای

تنباکوی میوه ای یکی از پرطرفدارترین محصولات دخانیات است. این تنباکو در میان تمام گروه های سنی، جوانان و خانم ها بسیار محبوب است. تنباکوی میوه ای و معسل متداول ترین نوع تنباکو قلیان در جهان است. با توجه به اینکه تنباکو اصلی ترین ماده تشکیل دهنده می باشد می بایست از مرغوب ترین برگ خشک شده آن در فرآیند ساخت تنباکو میوه ای استفاده نمود. در ابتدای کار تنباکو را طی فرآیندی خرد کرده و سپس شستشو و خشک می نماییم. در گام بعدی باید روغن گلیسیرین مرغوب را به میزان لازم با تنباکو ترکیب نمود. نکته مهم در این مرحله میزان استراحت و نفوذ گلیسیرین در تنباکو است که باعث ایجاد بافتی نرم در تنباکو و بالا رفتن مرغوبیت و کیفیت آن می گردد. در گام پایانی افزودن اسانس و طعم های مختلف به تنباکو می باشد.

تنباکویی که مصرف می کنید باید تازه باشد. ماندگی و خراب شدن تنباکو میوه ای نیز باعث ایجاد احساس ناخوشایند هنگام قلیان کشیدن می شود. بنابراین از تنباکوی کهنه و یا تنباکویی که در محیط گرم نگهداری شده است، استفاده نکنید.

نگهداری نامناسب از تنباکو می تواند باعث می شود که  زودتر خراب شود. تنباکوی میوه ای اگر در معرض نور، گرما و هوا قرار بگیرد به سرعت خراب خواهد شد. پس تنباکو باید در ظروف دربسته و مناسب نگهداری شود. نگهداری تنباکو میوه ای در ظرف مهروموم شده، در دمای اتاق و به دور از نور بر ماندگاری این محصول می افزاید. تنباکو اگر به خوبی نگهداری نشود، با گذشت زمان اسانس ها و طعم های آن از بین می رود.

برای خرید انواع تنباکو تروی کلیک کنید

باید در تشخیص تنباکوی میوه ای باکیفیت بسیار توجه نمود زیرا برند های متفرقه ی زیادی این نوع تنباکو را با مواد اولیه بی کیفیت تولید می نمایند. تنباکوهای میوه ای تقلبی و بی کیفیت از مواد اولیه و اسانس های شیمیایی تأیید نشده ساخته می شود و ممکن است حالت تهوع و سردرد ایجاد کند. پس همیشه سعی کنید از مارک های معتبر و شناخته شده تنباکو  تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top