شلنگ قلیان

شلنگ قلیان چیست؟

به غیر از اجزای اصلی قلیان که شامل بدنه، تنگ، نی و شلنگ قلیان هستند، ابزارک ها مختلفی وجود دارد که برای راه اندازی یا اصطلاحا چاق کردن راحتتر قلیان مورد استفاده قرار می گیرند. البته بعضی از این ابزارک ها کاربرد بهداشتی نیز دارند.

شلنگ

انواع شلنگ قلیان 

شلنگ یکی از مهمترین بخش‌های قلیان  می باشد، بسیاری از مصرف کنندگان قلیان به تنه و تنگ آن بیشتر اهمیت می‌دهند، در صورتی که کارایی یک قلیان به شدت به شلنگ آن بستگی دارد؛ یک شلنگ تعیین کننده اصلی میزان کام دهی یک قلیان است و نکته مهم آن است که زودتر از تمامی بخش‌های دیگر قلیان خراب و فرسوده می‌شود. طولانی‌ترین مسیر عبور دود در قلیان، شلنگ آن است، لذا در کیفیت عطر و طعم قلیان تأثیر زیادی دارد.

همچنین شلنگ دائمی از عوامل مهم در ایجاد سرطان دهان می‌باشد. باتوجه به اینکه داخل شلنگ قلیان محیطی تاریک و مرطوب دارد برای رشد باکتری، قارچ، ویروس و عوامل بیماری زای دیگر مناسب است. نکته دیگر در استفاده از شلنگ‌های دائمی، دست به دست شدن و استفاده مشترک از آن است که حتی شست و شوی آن هم نمی‌تواند عوامل بیماری‌زا را از بین ببرد.

اما نوع دیگری از شلنگ وجود دارد که یکبار مصرف می باشد. این شلنگ ها از پلاستیک های ارزان ساخته شده و خاصیت ارتجاعی مناسبی هم دارند.در واقع شلنگ های یک بار مصرف را می توان بسیار بهتر از سری های پلاستیکی دانست چرا که نه تنها از برخورد تصادفی لب با دهانه شلنگ معمولی جلوگیری می کند، بلکه از بابت باقی ماندن ذرات تنفس نفرات قبلی نیز هم خیالتان راحت تر خواهد بود. چرا که حتی با وجود سری یک بار مصرف، باز هم ممکن است ذرات تنفسی و مایع بزاق نفرات قبلی به داخل شلنگ های معمولی نفوذ کرده باشد.

ویژگی های شلنگ یکبار مصرف

  • قابل شستشو
  • زنگ نمیزند
  • له نمیشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to top